
 

To:    Laura Ivers, CGIAR Secretariat 
From:    Burness Communications  

Date:  March 16, 2009 

Re: Media Impact of CGIAR Promotions from May 22, 2007 – February 6, 2009 
 
The charts on the following pages detail the media impact of all CGIAR promotions from May 22, 
2007 until February 6, 2009 (listed in order from most recent promotion to oldest).  The total 
media impact figure derived from this analysis is 391,606,444. 
 
This number is based upon an analysis of all available circulation numbers of daily and weekly 
newspapers and magazines in which stories appeared in print for all promotions.  In addition, 
this number includes the daily audiences of all available broadcast outlets on which the story 
was covered for all promotions.  Circulation numbers not available are indicated for each 
promotion. 
 
For newspapers and magazines, all circulation numbers were obtained from Cision 
MediaSource, unless otherwise indicated.  For broadcast outlets, all numbers were obtained 
from the outlet’s website, unless otherwise noted.   
 
It should also be mentioned that radio audiences are generally measured on a weekly basis, 
unlike newspaper circulations, which are measured on a daily basis (or weekly/monthly, 
depending on the outlet).  Thus, for consistency’s sake, the weekly radio audience figures were 
divided by seven to arrive at an estimated daily audience figure. 
 
All circulation figures were obtained in November 2008, except where noted. 



Worldfish Report on Climate Change and Fisheries 
Release Date: February 6, 2009 
 
Burness Communications’ promotion of the WorldFish study on fisheries and climate change 
resulted in significant national, international, and trade media coverage. The most notable 
coverage highlights include stories by Agence France Presse, Bloomberg, BBC News (French, 
English, and Spanish), Reuters, New Scientist, Nature Reports Climate Change, Voice of 
America, and Radio France Internationale’s Quotidien de la Mer program. In addition, a host of 
influential national newspapers published stories in the countries cited in the report.  
 
Overall, coverage of the WorldFish report ran in an impressive 12 languages, including Chinese, 
Danish, Dutch, English, Finnish, French, Italian, Hungarian, Khmer (Cambodian), Spanish, 
Portuguese, and Vietnamese. 
 
 

PRINT NEWSPAPER OR MAGAZINE 
CIRCULATION

(obtained via Cisions Media Source unless otherwise noted) 
Canberra Times (Australia) 39,521 
El Colombiano (Colombia) 70,000 
Daily Monitor (Uganda) 27,000 
Environmental Science & Technology  27,000 
Hindustan Times (India) 1,066,000 
New Scientist (UK) 178,854 

 
TOTAL PRINT NEWSPAPER OR 

MAGAZINE CIRCULATION = 1,408,375 
  

BROADCAST OUTLET 
DAILY AUDIENCE

(obtained via outlet website unless otherwise noted)
Radio France Internationale 1,142,857*‡ 

 
TOTAL BROADCAST AUDIENCE 

=1,142,857 
  

TOTAL IMPACT = 2,551,232 
 
Circulation numbers not available for SABC (South Africa), Público (Portugal), Voice of America—Khmer language. 
 

 
 
 
 
Launch of African Soil Information Service in Nairobi, Kenya 
Release Date: January 13, 2009 
 
Burness Communications’ promotion of the launch of the African Soil Information Service 
(AfSIS) on behalf of the CGIAR Secretariat and the International Center for Tropical 
Agriculture’s (CIAT) Tropical Soil Biology and Fertility Institute (TSBF) resulted in significant and 
substantive coverage in both African and international scientific press.  
 
Most notably, BBC News, Business Daily (Kenya), Time, Nature, Science, and Reuters 
published original stories on the new project. In addition, BBC’s English and French to Africa 



services, South African Broadcasting Corporation’s (SABC) Channel Africa, and Radio France 
International aired interviews that reached the ears of millions of listeners across the African 
continent. AfSIS spokespeople also conducted interviews with Radio Netherlands’ Earthbeat, 
BBC Digital Planet, and SABC’s SAFM Radio. Overall, coverage of the AfSIS launch ran in an 
impressive eight languages, including Chinese, Dutch, English, French, German, Hungarian, 
Italian, and Korean. 
 
 
 

PRINT NEWSPAPER OR MAGAZINE 
CIRCULATION

(obtained via Cisions Media Source unless otherwise noted) 
Business Daily (Kenya) 16,000* 
Daily Nation (Kenya) 170,000 
East African (Kenya) 35,000 
Le Monde (France) 350,039 
Trouw (Netherlands) 108,435 
Vancouver Sun (Canada) 203,390** 

 
TOTAL PRINT NEWSPAPER OR 

MAGAZINE CIRCULATION = 882,864 
  

BROADCAST OUTLET 
DAILY AUDIENCE

(obtained via outlet website unless otherwise noted)
BBC World Service 26,142,857† 
Radio France Internationale—English Service 1,142,857*‡ 
Voice of America 16,428,571 

 
TOTAL BROADCAST AUDIENCE 

=43,714,285 
  

TOTAL IMPACT = 44,597,149 
 
Circulation numbers not available for African Executive, Ghanaian Chronicle, El Pais (Uruguay), Praag (South Africa), 
South African Broadcasting Corporation. 
 
 
 
 
 
Annual General Meeting 2008 in Maputo, Mozambique 
Release Date: December 1, 2008 
 
Burness Communications successfully promoted multiple announcements and new research 
findings presented at the CGIAR Annual General Meeting 2008 (AGM08), including a press 
release on the “best bets” approaches for Africa, the forward from the new CGIAR book, A 
Passion Beyond Normal, as an op-ed, and the 2008 Science Awards. Burness’ outreach to 
international media prior to AGM resulted in attendance by journalists representing the major 
news agencies Agence France Presse, Associated Press, and Bloomberg, among others. 
 
Highlights of the media coverage of the overall efforts included wire stories from Agence France 
Presse, Agencia Lusa (Portugal), Xinhua (China), UN IRIN, United Press International, and the 
regional news agencies African Press Agency and Africa Science News Service, and print 



stories in several leading African papers, including Business Day (Nigeria), Daily Nation (Kenya), 
and Ghanaian Chronicle, among others. Coverage of AGM and the science awards also ran in 
papers in Europe and Latin America, including New Scientist, El País (Uruguay), El País (Spain), 
and Valor Econômico (Brazil). In addition, BBC World Service (Portuguese for Africa), Radio 
France Internationale, and South African Broadcasting Corporation’s (SABC) Channel Africa 
aired stories that reached millions of radio listeners across Europe and Africa. 
 
 

PRINT NEWSPAPER OR MAGAZINE 
CIRCULATION

(obtained via Cisions Media Source unless otherwise noted) 
Africa Report  65, 000 
Business Day (South Africa) 35,000 
Business Mirror (Philippines)  61,205 
Daily Nation (Kenya) 170,000 
Daily Trust (Nigeria) 220,000 
The Guardian (Nigeria) 50,000 
Engineering News (South Africa) 24,148 
Financial Express (India) 150,000 
New Scientist (UK) 178,854 
El Pais (Spain) 597,407 
Valor Econômico (Brazil) 55,000 

 
TOTAL PRINT NEWSPAPER OR 

MAGAZINE CIRCULATION = 1,606,614
  

BROADCAST OUTLET 
DAILY AUDIENCE

(obtained via outlet website unless otherwise noted)
Radio France Internationale-English to Africa 

Service 1,142,857*‡ 

 
TOTAL BROADCAST AUDIENCE = 

1,142,857
  

TOTAL IMPACT = 2,749,471
 
Circulation numbers not available for Business Day (Nigeria), SABC (South Africa), BBC World Service—Portuguese 
for Africa. 
 
 
 
 
 
 
Pan-African Banana Conference in Mombasa, Kenya 
Release Date: October 3, 2008 
 
Promotion of the first ever Pan-African Banana Conference in Mombasa, Kenya resulted in 
widespread coverage across Africa. A pre-conference release and end-of-conference release 
were picked-up by the media across Africa, most notably in Kenya, Uganda, and Nigeria. 
Several wire services ran stories in multiple languages, including international wires such as 
Inter Press Service and Xinhua, and regional wires such as African Science News Service, Afrol 
News, and Pan African News Agency. 



 
Notably, the New Times (Rwanda) editorial on banana fabric technology commended the 
Mombasa banana conference, noting “the fresh interest that the world is taking in banana 
growing.” In addition, Kenya Broadcasting Corporation, Radio Chikuni (Zambia), Radio 
Sapientia (Uganda), SABC Channel Africa (South Africa), Voice of America, Voice of America 
French to Africa, Radio France International French to Africa service, Zodiak Broadcasting 
Station (Malawi), and BBC’s World and French Service aired radio interviews with conference 
spokespersons.  
 
 

PRINT NEWSPAPER OR MAGAZINE 
CIRCULATION

(obtained via Cisions Media Source unless otherwise noted) 
Business Daily (Kenya) 16,000 * 
Daily Monitor (Uganda) 27,000 
Daily Nation (Kenya) 220,000 
East African (Kenya) 35,000 
Ghanaian Times  50,000 
Guardian (Nigeria) 50,000 
The New Times (Rwanda) 3,000 

 
TOTAL PRINT NEWSPAPER OR 

MAGAZINE CIRCULATION = 401,000 
 

BROADCAST OUTLET 
DAILY AUDIENCE

(obtained via outlet website unless otherwise noted)
BBC World Service 26,142,857† 
Radio France international—English Service 1,142,857*‡ 
Voice of America 16,428,571† 

 
TOTAL BROADCAST AUDIENCE = 

43,714,285 
  

TOTAL IMPACT = 44,115,285 
 
Circulation numbers not available for SABC (South Africa), Business Day (Nigeria), Citizen (Tanzania), East African 
Business Week (Uganda), Punch (Nigeria). 
 

 
 
 
CIP Potato Week 
Release “Date”: October 26, 2008 
 

PRINT NEWSPAPER OR MAGAZINE 
CIRCULATION

(obtained via Cisions Media Source unless otherwise noted) 
International Herald Tribune 242,182 
New York Times 1,077,256 

 
TOTAL PRINT NEWSPAPER OR 

MAGAZINE CIRCULATION = 1,319,438
 

TOTAL IMPACT = 1,319,438 
 



 
 
CIFOR Bushmeat Report 
Release Date: September 16, 2008 
 
Promotion of CIFOR’s report on the bushmeat crisis in Central Africa resulted in significant 
media coverage across the US, Europe and Africa, including wire stories by Deutsche Presse 
Agentur (Germany), Reuters, and United Press International. Most notably, New Scientist 
published an accompanying editorial highlighting and supporting some of the CIFOR report’s 
key messages. 
  
In addition, BBC News, Daily Telegraph (UK), Discover Magazine, Mongabay.com, El Mundo 
(Spain), National Geographic, Nature, Plenty Magazine, SciDev.net, Scientific American, and 
Science Blogs ran original stories on their websites. The report was mainly covered by 
European and Central African media, but in total, stories were published in many languages, 
including Czech, Dutch, English, French, German, Italian, and Spanish.  Radio interviews with 
BBC World Service, Radio France International—English Service, and South African 
Broadcasting Corporation’s Channel Africa radio aired stories that reached millions of radio 
listeners across Europe and Africa.  
  
 

PRINT NEWSPAPER OR MAGAZINE 
CIRCULATION

(obtained via Cisions Media Source unless otherwise noted) 
East African Standard (Kenya) 60,000 
Le Monde (France) 350,039 
New Scientist  173,820 
The Post (Cameroon) 5,000 
The Star (South Africa)  1,000 
Süddeutsche Zeitung (Germany) 700,450 
Pretoria News (South Africa) 28,104 
Times Colonist (Canada) 71,117 

 
TOTAL PRINT NEWSPAPER OR 

MAGAZINE CIRCULATION = 1,389,530 
 

BROADCAST OUTLET 
DAILY AUDIENCE

(obtained via outlet website unless otherwise noted)
BBC World Service 26,142,857† 
Radio France international—English Service 1,142,857*‡ 

 
TOTAL BROADCAST AUDIENCE = 

27,285,714 
 

TOTAL IMPACT = 28,675,244
 
Circulation numbers not available for SABC (South Africa), Algemeen Dagblad (Netherlands), Le Jour (Cameroon). 
 
 
 
 
 
 
 



IWMI Wastewater Report at World Water Week 
Release Date: August 18, 2008 
 
Promotion of IWMI’s report on wastewater use in urban agriculture received significant media 
coverage at World Water Week 2008 in Stockholm, including stories by over 20 global and 
regional news agencies. IWMI’s key messages were highlighted in most of the news coverage, 
perhaps most notably by The Economist, which managed to touch on the report’s more 
nuanced messages and findings. In total, news stories appeared in more than 11 languages 
(Chinese, Dutch, English, French, German, Greek, Malay, Polish, Portuguese, Spanish, and 
Vietnamese) in almost every region of the world. 
 
In addition, BBC News, Economist.com, National Geographic Online, Newsweek Online, and 
SciDev.net ran original stories on their websites. An op-ed on the food crisis by Colin Chartres 
was published on the BBC’s Green Room, which hosts opinion articles on environmental topics 
on the BBC News website.  
 
Radio interviews with Colin Chartres, David Molden, Liqa Rashchid-Sally, and Pay Dreschel of 
IWMI appeared on evening broadcasts of BBC World Service, Deutsche Welle Spectrum, Radio 
France International and SABC’s Channel Africa, thus broadening the reach of the story to 
millions of radio listeners around the world.  
 
 

PRINT NEWSPAPER OR MAGAZINE 
CIRCULATION

(obtained via Cisions Media Source unless otherwise noted) 
Agrarisch Dagblad (Netherlands) 10,638 
Business Daily (Kenya) 16,000 * 
Calgary Sun (Canada) 54,947 
East African (Kenya) 35,000 
Le Figaro (France) 338,618 
Fiji Times (Australia) 10,000 
Gazeta Mercantil (Brazil) 135,000 
Hindustan Times (India) 1,066,000 
Miami Herald  240,223 
Il Manifesto (Italy) 84,000 
Le Monde (France) 350,039 
The Nation (Thailand) 58,000 
The National (UAE) 90,000 
New Scientist 173,820 
Oman Daily Observer 33,000 
Le Potentiel (Democratic Republic of Congo) 3,000 
Stuttgarter Zeitung (Germany) 248,882 
Süddeutsche Zeitung (Germany) 700,450 
The Times (Malta) 21,000 
Times of India  800,000 
West Australian 220,307 

 
TOTAL PRINT NEWSPAPER OR 

MAGAZINE CIRCULATION = 4,688,924
 

BROADCAST OUTLET 
DAILY AUDIENCE

(obtained via outlet website unless otherwise noted)
BBC World Service 26,142,857† 



Deutsche Welle-Spectrum 14,285,714** 
Radio France internationale 1,142,857*‡ 

 
TOTAL BROADCAST AUDIENCE = 

41,571,428 
  

TOTAL IMPACT = 46,260,352
 
Circulation numbers not available for SABC (South Africa), Eleftheros Tipos (Greece), Morning Star (Malaysia), 
Rheinische Post Duesseldorf (Germany), Terra Viva UN Journal, Times of Suriname. 

 
 
 
 
 
TICAD WARDA*** 
Release Date: May 22, 2008 
 
Burness Communications’ promotion of the Africa Rice Center around the Fourth Tokyo 
International Conference for African Development (TICAD IV) resulted in substantive news 
coverage of the impact of NERICA on African rice production and likely greater awareness of 
the role of agricultural research in solving the food crisis.    
 
Some highlights of the coverage include news stories by Agence France Presse (AFP), 
Deutsche Press Agentur (DPA), and Reuters; print stories in Business Report (South Africa), 
New Scientist, and New Vision (Uganda); and radio interviews with WARDA spokespersons by 
BBC Network Africa, Radio France International, and SABC Channel Africa. In addition, a host 
of web sites carried the story to online readers, most notably ABC News, La Croix (France), Le 
Point Online (France), Scientific American Online, and Tribune de Geneve Online (Switzerland). 
 
 

PRINT NEWSPAPER OR MAGAZINE 
CIRCULATION

(obtained via Cisions Media Source unless otherwise noted) 
Accra Mail (Ghana) 3,000 
Business Report (South Africa) 162,703 

 
TOTAL PRINT NEWSPAPER OR 

MAGAZINE CIRCULATION = 165,703 
  

BROADCAST OUTLET 
DAILY AUDIENCE

(obtained via outlet website unless otherwise noted)
Radio France internationale 1,142,857*‡ 

 
TOTAL BROADCAST AUDIENCE = 

1,142,857 
  

TOTAL IMPACT = 1,308,560 
 
Circulation numbers not available for SABC (South Africa). 

 
 
 



 
CGIAR Audio Press Briefing on Africa’s Food Crisis*** 
Date: May 8, 2008 
 
On May 8, 2008, Burness Communications promoted a second successful audio conference 
press briefing organized on behalf of the Consultative Group on International Research (CGIAR).  
The briefing on Africa’s food crisis situation included statements from two Director Generals and 
one scientist representing three CGIAR centers: Dr. Dennis Garrity, Director General of the 
World Agroforestry Center; Dr. Papa Abdoulaye Seck, Director General of the Africa Rice 
Center; and Dr. Marianne Banziger, Director of the Global Maize Program at the International 
Maize and Wheat Improvement Center; and ended with a Q & A session.  
 
A total of 16 reporters from around Africa participated in the call-in briefing, including reporters 
from top outlets such as Associated Press, Business Day (South Africa), Inter Press Service, Le 
Monde (France), L’Essor (Mali), Newsweek, New York Times, Radio France International, 
Reuters, and Uganda Broadcasting Corporation (UBC). Highlights of the coverage included wire 
stories from Inter Press Service, Reuters, United Press International; print stories in the East 
African (Kenya) and Le Monde (France); and an original online story by Africa Science News 
Service. 
 
 

PRINT NEWSPAPER OR MAGAZINE 
CIRCULATION

(obtained via Cisions Media Source unless otherwise noted) 
East African (Kenya) 35,000 
Le Monde (France) 350,039 

 
TOTAL PRINT NEWSPAPER OR 

MAGAZINE CIRCULATION = 385,039
  

TOTAL IMPACT = 385,039 
 
Circulation numbers not available for SABC (South Africa). 
 
 
 

 
 
 
 
USPTO Enola Bean Patent Rejection*** 
Release Date: May 2, 2008 
 
Burness Communications’ promotion of the USPTO rejection of the Enola bean patent on behalf 
of the Consultative Group on International Agricultural Research (CGIAR) resulted in significant 
coverage in Latin America, as well as key science and IP publications and Web sites. The 
highlights of the coverage included stories by the wire services Agencia EFE, Agencia Reforma 
(Mexico), Colprensa (Colombia), and United Press International and print stories in several 
major Spanish-language newspapers, most notably, Spain’s El Pais, and El Colombiano, El 
Heraldo, El Pais, La República, and El Tiempo in Colombia. 
 



In addition, BBC Mundo, Nature, SciDev.net, and various agriculture-focused and IP-related 
blogs and Web sites featured the announcement online. 
 
 

PRINT NEWSPAPER OR MAGAZINE 
CIRCULATION

(obtained via Cisions Media Source unless otherwise noted) 
El Colombiano (Colombia) 70,000 
El Heraldo (Colombia) 20,000 
El Pais (Spain) 597,407 
La Republica (Colombia) 125,000 
El Tiempo (Colombia) 208,192 
El Universal (Mexico) 150,855 

 
TOTAL PRINT NEWSPAPER OR 

MAGAZINE CIRCULATION = 1,171,454
  

TOTAL IMPACT = 1,171,454 
 
Circulation numbers not available for El Pais (Colombia) and Once Noticias (Mexico). 
 
 
 
 
 
 
 
 
CIAT Journal Article, “Towards More Effective Seed Aid”*** 
Release Date: May 1, 2008 
 
Burness Communications’ promotion of the Journal of Development Studies article “Towards 
More Effective Seed Aid” by Louise Sperling of CIAT resulted in substantive coverage in key 
media outlets, including Asian News International (ANI), Reuters, Nature, Hindustan Times 
(India), and New Vision (Uganda), one of Uganda’s leading daily newspapers. In addition, BBC 
Network Africa and South African Broadcasting Corporation’s Channel Africa carried radio 
interviews with Louise Sperling to listeners across Africa.  
 
 

PRINT NEWSPAPER OR MAGAZINE 
CIRCULATION

(obtained via Cisions Media Source unless otherwise noted) 
Hindustan Times 1,066,000 
New Vision (Uganda) 35,186 

 
TOTAL PRINT NEWSPAPER OR 

MAGAZINE CIRCULATION =1,101,186 
  

BROADCAST OUTLET 
DAILY AUDIENCE

(obtained via outlet website unless otherwise noted)
BBC World Service – Network Africa 26,142,857† 

 
TOTAL BROADCAST AUDIENCE = 

26,142,857 
  

TOTAL IMPACT = 27,244,043 
 
Circulation numbers not available for SABC Channel Africa (South Africa). 



 
 
 
CGIAR Audio Press Briefing on World Food Crisis*** 
Date: April 29, 2008 
 
On April 29, 2008, 21 reporters from top US and UK media outlets attended an audio 
conference press briefing organized by Burness Communications on behalf of the Consultative 
Group on International Research (CGIAR).  The briefing on the world food crisis situation began 
with statements from Director Generals of three CGIAR centers: Joachim von Braun of the 
International Food Policy Research Institute, Carlos Seré of the International Livestock 
Research Institute, and Robert Zeigler of the International Rice Research Institute, and ended 
with a Q & A session. The briefing helped to establish the CGIAR as a trusted source for 
journalists on the food crisis issue, specifically on its relationship with biofuels and global 
agriculture.  
 
Highlights of the coverage included wire stories from Agence France-Presse, Associated Press, 
Reuters, and United Press International; original print coverage in Christian Science Monitor 
and the East African; an editorial in the Chicago Tribune; and a CGIAR statement published 
verbatim in New Vision, a major daily newspaper in Uganda. The Associated Press story 
resulted in wide-spread print pick-up, including Bangkok Post, Houston Chronicle, San 
Francisco Chronicle, Seattle Times, Seattle Post-Intelligencer, and online pick-up on major 
news sites such as ABC News Online, WashingtonPost.com and TIME Magazine Online. 
 
In addition, stories were broadcast on Radio Australia, Voice of America, and PRI’s The World, 
which included sound bites of both von Braun and Seré from the briefing. 
  
 
 

PRINT NEWSPAPER OR MAGAZINE 
CIRCULATION

(obtained via Cisions Media Source unless otherwise noted) 
Bangkok Post   65,000 
Buffalo News 181,805 
Capital Times & Wisconsin State Journal 87,708 
Chicago Tribune 541,663 
Christian Science Monitor 56,083 
East African (Kenya) 35,000 
East Valley/Scottsdale Tribune 15,000 
Economic Times (India) 200,000 
Grand Rapid Press 127,848 
Houston Chronicle 494,131 
New Vision (Uganda) 35,186 
New Zealand Herald 196,182 
Rocky Mountain News 225,065 
San Francisco Chronicle 365,234 
Seattle Times 215,311 
Seattle Post-Intelligencer 127,584 
Straits Times (Singapore) 381,000 
Telegraph-Journal 34,037 
Virginian-Pilot 175,005 
 TOTAL PRINT NEWSPAPER OR 



MAGAZINE CIRCULATION = 3,558,842 
  

BROADCAST OUTLET 
DAILY AUDIENCE

(obtained via outlet website unless otherwise noted)
Voice of America 16,428,571† 

 
TOTAL BROADCAST AUDIENCE = 

16,428,571
  

TOTAL IMPACT = 19,987,413 
 
Circulation numbers not available for SABC (South Africa), Montreal Gazette, New Zealand Energy & Environment 
Business Week, PRI’s The World, and Radio Australia. 
 
 
 
 
 
 
CGIAR Seed Shipments to Svalbard***  
Release Date: January 23, 2008 
 
Media promotion of CGIAR seed shipments to the Svalbard Global Seed Vault resulted in 
substantial coverage by influential media outlets around the world, most notably in Latin 
America. A host of wire agencies and news websites published original stories on the seed 
shipments, including Agence France-Presse, Agencia EFE (Spain), Inter Press Service, Reuters, 
and United Press International, among others.  
 
In addition, major media outlets in Colombia, Mexico, Nigeria, India, and Peru covered the 
shipments from the CGIAR centers hosted in their respective countries. Interviews conducted by 
key broadcast outlets in Latin America secured widespread placement of each centers’ 
contributions. In Mexico, Burness coordinated site visits for TV crews from Canal 11, APTN, and 
Reuters TV in order to tape the shipment at the CIMMYT facility. The photos from the site visit 
appeared in newspapers around the world, including Newsday in the United States. In addition, 
ACIR Radio, a popular broadcast outlet with more than 160 stations across Mexico, interviewed 
Dr. Rodomiro Ortiz. Their interview with Dr. Ortiz aired the following week. Interviews with CIAT 
spokespeople were broadcast by the most important radio stations throughout Colombia and 
other parts of Latin America. 
 

PRINT NEWSPAPER OR MAGAZINE 
CIRCULATION

(obtained via Cisions Media Source unless otherwise noted) 
Accra Mail (Ghana) 3,000 
Business Day (South Africa) 35,000 
Cambio de Michoacan (Mexico) 8,891 
El Colombiano (Colombia) 70,000 
El Comercio (Peru) 185,000 
La Cronica de Hoy (Mexico) 48,915 
Diario Monitor (Mexico) 58,700 
East African (Kenya) 35,000 
Gestion (Peru) 25,000 
Guardian (Nigeria)  50,000 
Hindustan Times 1,066,000 



La Hora (Ecuador) 12,000 
Izvestia (Russia) 240,000 
Jerusalem Post  (Israel) 35,000 
La Jornada (Mexico) 108,593 
Milenio (Mexico) 82,382 
Newsday 379,613 
La Prensa (Nicaragua) 42,600 
Prensa Libre (Guatemala) 160,000 
Reforma (Mexico) 150,569 
La Republica (Peru) 125,000 
El Tiempo (Colombia) 208,192 
El Universal (Mexico) 150,855 
Vanguard (Nigeria) 120,000 

 
TOTAL PRINT NEWSPAPER OR 

MAGAZINE CIRCULATION = 3,400,310 
  

TOTAL IMPACT = 3,400,310
 
Circulation numbers not available for Financiero (Guatemala), El Nuevo Dia (Colombia), El Pais (Colombia), Peru 21, 
Portafolio (Colombia), ACIR Radio (Mexico), America Television (Peru), BBC Mundo, Cadena Telesur (Peru), Noti5 
(Colombia) , Once Noticias (Mexico), Telepacifico (Colombia), Television Nacional del Peru, Radio Corrientes 
(Argentina), RCN (Colombia), and Univision (Peru). 
 
 
 
 
 
CIFOR’s Do Trees Grow on Money? Report *** 
Release Date: December 7, 2007 
 
Promotion of the Center for International Forestry Research’s report, Do Trees Grow on Money? 
and Frances Seymour’s availability as a source to international media attending COP-13 in Bali 
resulted in substantive news coverage by top outlets around the world. In addition, findings from 
the REDD report were referenced in more than thirty news articles by influential publications 
such as El Pais (Spain), Financial Times (UK), International Herald Tribune, Le Figaro (France), 
and Tagesspiegel (Germany). 
 
Stories by several leading international news agencies, including Associated Press, Agence 
France Press, and Reuters, carried CIFOR’s key messages to audiences around the world.  
 
 
 

PRINT NEWSPAPER OR MAGAZINE 
CIRCULATION

(obtained via Cisions Media Source unless otherwise noted) 
Biotech Law Weekly 40,000 
Canberra Times (Australia) 39,521 
Christian Science Monitor 56,083 
Le Figaro (France) 338,618 
Financial Times (UK) 448,241 
Frankfurter Rundschau (Germany) 236,856 
Health & Medicine Week 40,000 



Hindustan Times 1,066,000 
International Herald Tribune  242,182 
Irish Times 119,051 
Jakarta Post (Indonesia) 40,000 
Law & Health Weekly 40,000 
Life Science Weekly 40,000 
Obesity, Fitness & Wellness Week 40,000 
El Pais (Spain) 597,407 
Pharma Business Week 40,000 
Pharma Investments, Ventures & Law Weekly 40,000 
Pharma Law Weekly 40,000 
Science Letter 40,000 
Straits Times (Singapore) 381,000 
Daily Telegraph (UK) 871,598 

 
TOTAL PRINT NEWSPAPER OR 

MAGAZINE CIRCULATION = 4,796,557
  

BROADCAST OUTLET 
DAILY AUDIENCE

(obtained via outlet website unless otherwise noted)
Voice of America  16,428,571† 

 
TOTAL BROADCAST AUDIENCE = 

16,428,571 
  

TOTAL IMPACT = 21,225,128 
 
Circulation numbers not available for Tagesspiegel (Germany). 
 
 
 
 
 
ASB Report on Deforestation ***  
Release Date: December 4, 2007 
 
Burness Communications’ promotion of the Partnership for Tropical Forest Margins’ 
deforestation study released at COP-13 resulted in significant regional coverage in Southeast 
Asia and around the world. 
 
Highlights of the media coverage included stories by Asian News International (India) Australian 
Financial Review, ClimateArk.com, ForestNewsWatch, Hindustan Times (India), Daily 
Telegraph Online (UK) and Wired Magazine’s blog 
 

PRINT NEWSPAPER OR MAGAZINE 
CIRCULATION

(obtained via Cisions Media Source unless otherwise noted) 
Australian Financial Review 88,162 
Biotech Law Weekly 40,000 
Biotech Week 40,000 
Health & Medicine Week 40,000 
Hindustan Times 1,066,000 
Law & Health Weekly 40,000 
Life Science Weekly 40,000 



Obesity, Fitness & Wellness Week 40,000 
Pharma Business Week 40,000 
Pharma Investments, Ventures & Law Weekly 40,000 
Pharma Law Weekly 40,000 
Science Letter 40,000 

 
TOTAL PRINT NEWSPAPER OR 

MAGAZINE CIRCULATION = 1,554,162 
  

TOTAL IMPACT = 1,554,162 
 
 
 
 
CGIAR’s Annual General Meeting 2007 (AGM07)*** 
Release Date: December 2007 
 
Includes coverage from three promotions:  

• IFPRI’s report on the world food situation 
• Gender & Diversity grant announcement  
• CGIAR 2007 Science Awards 

 
Overall, the media outreach effort helped to increase the CGIAR’s profile amongst media in 
Beijing. Correspondents from more than 15 top international media outlets registered to attend 
AGM07, which resulted in substantive news articles and press mentions in many top 
publications around the world, including Australian Associated Press, Business Daily (Kenya), 
Cordis News (Belgium), Deutsch Press Agentur, East African Business Week, The Guardian 
(UK), Indo-Asian News Service (India), New Vision (Uganda), People’s Daily (China), Reuters, 
Sydney Morning Herald (Australia), Süddeutsche Zeitung (Germany), and Xinhua (China).  
 
 

PRINT NEWSPAPER OR MAGAZINE 
CIRCULATION

(obtained via Cisions Media Source unless otherwise noted) 
Agrarisch Dagblad (Netherlands) 11,320 
Basler Zeitung (Switzerland) 185,409 
Berliner Morgenpost (Germany) 240,800 
Biotech Week 40,000 
Biotech Law Weekly 40,000 
Borsen (Denmark) 70,503 
Business Daily ( Kenya) 16,000*† 
China Daily 300,000 
Christian Science Monitor 56,083 
The Monitor (Uganda) 27,000 
Die Welt (Germany) 360,012 
East African (Kenya) 35,000 
East African Business Week (Kenya) 50,000* 
Economist 181,374 
Le Figaro Economie (France) 338,618 
Financial Express (India) 150,000 
Financial Mail (South Africa) 26,612 
Frankfurter Allgemeine Zeitung 527,252 



The Guardian (UK) 351,031 
The Herald (Zimbabwe) 80,000*† 
Herald Sun (Australia) 530,500 
Irish Times 119,051 
Jackson Citizen Patriot 31,579 
La Jornada (Mexico) 108,593 
Lidove Noviny (Czech Republic) 105,716 
Il Manifesto (Italy) 84,000 
Le Monde (France) 350,039 
New Vision (Uganda) 35,186 
Pravo (Czech Republic) 197,549 
The Scotsman 52,015 
South China Morning Post 96,389 
La Stampa (Italy) 470,000 
The Standard (Kenya) 60,000 
Star Malaysia 309,181 
Straits Times (Singapore) 381,000 
Sydney Morning Herald 211,700 
Suddeutsche Zeitung (Germany) 687,616 
Tages Anzeiger 234,518 
Wall Street Journal Europe 81,140 
Washington Post 673,180 

 
TOTAL PRINT NEWSPAPER OR 

MAGAZINE CIRCULATION = 7,905,966 
  

BROADCAST OUTLET 
DAILY AUDIENCE

(obtained via outlet website unless otherwise noted)
ABC Radio (Australia) 142,857† 
BBC World Service - Network Africa, Amka na 26,142,857† 

 
TOTAL BROADCAST AUDIENCE = 

26,285,714 
  

TOTAL IMPACT = 34,191,680
 
Circulation numbers not available for Daily Independent (Nigeria), Financial Gazette (Zimbabwe), Marianas Variety 
(Micronesia), Palabra (Mexico), People’s Daily (China), Portafolio (Colombia), Rheinische Post Duesseldorf 
(Germany), Rural Press papers (China), This Day (Nigeria), Capital FM Radio, Ramogi FM (Kenya), Citizen TV 
Ecospect (South Africa), Citizen TV Power Breakfast Show (South Africa), SABC Channel Africa News (South Africa) 
and SABC Radio (South Africa) . 
 
 
 
 
 
 
IWMI - “Biofuels and Implications for Agricultural Water Use”***  
Release Date: October 11, 2007 
 
The CGIAR media unit’s promotion of the International Water Management Institute’s (IWMI) 
study on biofuels and their implications for agricultural water use resulted in substantive 
coverage by media outlets around the world, most notably Agence France Presse (AFP), 



Associated Press (AP), Reuters, The Australian, De Volkskrant (Netherlands), Daily Telegraph, 
New Scientist, and SciDev.net. 
 
Highlights of the media coverage included a broadcast interview with David Molden by BBC 
World Service’s Science in Action show and print articles in The Australian, Bangkok Post, 
China Daily, Economic Times (India), Hindustan Times (India), Gulf News (UAE), Junge Welt 
(Germany), and Straits Times (Singapore). 
 
 

PRINT NEWSPAPER OR MAGAZINE 
CIRCULATION

(obtained via Cisions Media Source unless otherwise noted) 
The Australian 137,000 
Bangkok Post 65,000 
China Daily 300,000 
De Volkskrant (Netherlands) 284,801 
Economic Times (India) 200,000 
Gulf News (UAE) 118,677 
Hindustan Times  1,066,000 
Junge Welt (Germany) 18,500 
New Scientist 174,029 
Straits Times (Singapore) 381,000 
Virginian-Pilot 175,005 
Queensland Grains Outlook (Australia) 19,000 

 
TOTAL PRINT NEWSPAPER OR 

MAGAZINE CIRCULATION = 2,939,012
  

BROADCAST OUTLET 
DAILY AUDIENCE

(obtained via outlet website unless otherwise noted)
BBC World Service 26,142,857† 

 
TOTAL BROADCAST AUDIENCE = 

26,142,857
  

TOTAL IMPACT = 29,081,869 
 
 
 
 
 
 
 
ILRI Interlaken†  
Release Date: September 3, 2007 
(All circulation numbers obtained in September 2007) 
 
The CGIAR media unit’s promotion of International Livestock Research Institute’s (ILRI) 
research at the First International Technical Conference on Animal Genetic Resources in 
Interlaken, Switzerland resulted in massive international coverage by influential media outlets, 
including The Australian, Financial Times, Frankfurter Allgemeine Zeitung (Germany), Le 
Monde (France), Le Figaro (France), New Scientist, The Times of India, The Nation (Thailand), 
East African Standard (Kenya), Australian Broadcast Corporation (ABC), and BBC World 
Service Radio. 



 
In addition, a host of wire agencies and news websites published original stories on the report, 
including Associated Press, Agence France Presse, Agencia EFE (Spain), ANSA (Italy), Inter 
Press Service (IPS), Reuters, and Xinhua News Agency (China). These wire stories were 
picked-up by many online news sites, including International Herald Tribune Online (France), 
Washington Post Online, and Yahoo! News. Several popular online news outlets also ran news 
stories on the announcement, most notably, BBC News Online, Le Nouvel Observateur Online 
(France), SciencesetAvenir.com (France), NewScientist.com, Scientific American Online, 
SciDev.net and VOA News Online.  
 
 

PRINT NEWSPAPER OR MAGAZINE 
CIRCULATION

(obtained via Cisions Media Source unless otherwise noted) 
The Australian 133,000 
Australian Farm Journal 5,162 
Berliner Zeitung (Germany) 261,693 
Business Daily (Kenya) 16,000 * 
China Post 300,000 
Courier Mail (Australia) 221,049 ** 
Die Presse (Austria) 120,503 
East African (Kenya)  35,000 
East African Standard (Kenya)  60,000 
Le Figaro (France) 332,818 
Financial Times (UK) 426,830 
Frankfurter Allgemeine Zeitung (Germany)  527,252 
The Guardian (Tanzania) 25,000 
The Herald (Zimbabwe) 80,000 * 
Hindustan Times (India) 1,066,000 
The Mercury (Australia) 49,586 
Le Monde (France) 350,039 
The Monitor (Uganda) 27,000 
Nature  67,437 
The Nation (Thailand) 58,000 
Nederlands Dagblad (Netherlands) 33,200 
New Scientist  178,854 
New Vision (Uganda) 35,186 
Estado de Sao Paolo (Brazil) 345,000 
Sueddeutsche Zeitung (Germany) 703,575 
Tages Anzeiger (Switzerland)  234,518 
The Tide (Nigeria) 5,000 * 

 
TOTAL PRINT NEWSPAPER OR 

MAGAZINE CIRCULATION = 5,697,702
  

BROADCAST OUTLET 
DAILY AUDIENCE

(obtained via outlet website unless otherwise noted)
ABC Radio (Australia) 142,857 
BBC World Service 26,142,857 
Radio France Internationale—English to Africa 1,142,857 * ‡ 
Voice of America Radio 16,428,571 
  

 TOTAL BROADCAST AUDIENCE = 



43,857,142
  

TOTAL IMPACT = 49,554,844
 
Circulation numbers not available for Citizen TV (Kenya), Heart FM (Canada), Iran Broadcasting, Kenya Broadcasting 
Corporation (KBC), Kenya Television Network (KTN), Nation TV (Kenya), and SABC Channel Africa Radio (South 
Africa). 
 
 
 
 
Dr. Ren Wang’s Appointment as CGIAR Director***  
Release Date: August 22, 2007 
 
The media promotion announcing Dr. Ren Wang’s appointment as the director of the CGIAR 
was successful in garnering coverage in international news media as well as targeted trade 
outlets.  The Washington Post, Wall Street Journal, Wall Street Journal Asia and Science Times 
(China) ran print notices of the announcement.  Lengthier stories and Q&As were published by 
PANA Press’s (Senegal) wire service, in print by Nature and Science, and online by SciDev.Net 
(UK).  Reuters and the East African Standard (Kenya) included the announcement as part of 
broader stories on agricultural issues and the CGIAR.  The story also ran in many other online 
outlets, including Wall Street Journal Online’s “Who’s News” Blog, allAfrica.com and O Globo 
Online (Brazil).    
 
 

PRINT NEWSPAPER OR MAGAZINE 
CIRCULATION

(obtained via Cisions Media Source unless otherwise noted) 
East African Standard (Kenya) 60,000 
Gulf News (UAE) 118,677 
Nature 67,437 
Science 130,233 
Science Times (China) 200,000 
Wall Street Journal 2,069,463 
Wall Street Journal Asia 85,460 
Washington Post 673,180 

 
TOTAL PRINT NEWSPAPER OR 

MAGAZINE CIRCULATION =3,404,450 
  

TOTAL IMPACT = 3,404,450 
 
Circulation numbers not available for Food Chemical News. 
 
 
 
 
 
WorldFish Center’s Fish Farming in Malawi***  
Release Date: August 20, 2007 
 
The CGIAR media unit’s promotion of the WorldFish Center’s report on the impact of fish 
farming among HIV/AIDS-affected families in Malawi resulted in substantive coverage by media 



outlets around the world, including The Economist, Reuters, The Nation (Kenya), The Nation 
(Malawi), SABC Channel Africa Radio (South Africa), SciDev.net, and Scientific American.  
 
Highlights of the media coverage included stories by The Economist, which credited The 
WorldFish Center with helping “1,200 families who have lost breadwinners to AIDS,” and a 
headline in one of Kenya’s largest dailies, The Nation, stating that “Fish Farming Brings Hope to 
Malawians Ravaged by AIDS.”  
 
 

PRINT NEWSPAPER OR MAGAZINE 
CIRCULATION

(obtained via Cisions Media Source unless otherwise noted) 
Daily Nation (Kenya) 170,000 
Daily Times (Malawi) 21,000 
Economist 181,374 
Pretoria News (South Africa) 28,104 
The Star (South Africa) 1,000 
The Nation (Malawi) 30,000 

 
TOTAL PRINT NEWSPAPER OR 

MAGAZINE CIRCULATION = 431,478 
  

TOTAL IMPACT = 431, 478 
 
Circulation numbers not available for Capital Radio (Malawi), FM 101 (Malawi), Malawi Broadcasting Corporation, 
Radio Maria (Malawi), SABC Channel Africa Radio (South Africa), Transworld Radio (Malawi), TV Malawi, and 
Zodiac Radio (Malawi). 
 
 
 
 
 
 
 
ICRISAT’s New Low-cost Aflatoxin Testing Kit*** 
Release Date: July 26, 2007 
 
The CGIAR media unit’s promotion of ICRISAT’s new low-cost aflatoxin testing kit to media 
based in Africa resulted in substantive coverage, including stories by Reuters, Xinhua News 
Service, BBC’s Focus on Africa, Daily Times (Malawi), SABC Channel Africa Radio, CNBC 
Africa TV (South Africa), Citizen TV (Kenya), Nation TV (Kenya), and SciDev.net.  
 
In addition, several major news outlets picked-up the Reuters story on their websites. These 
included AllAfrica.com, Mail & Guardian Online (South Africa), and Yahoo! News.  
 
 

PRINT NEWSPAPER OR MAGAZINE 
CIRCULATION

(obtained via Cisions Media Source unless otherwise noted) 
Daily Monitor (Uganda) 27,000 

 
TOTAL PRINT NEWSPAPER OR 

MAGAZINE CIRCULATION = 27,000 
  
BROADCAST OUTLET DAILY AUDIENCE



(obtained via outlet website unless otherwise noted)

BBC World Service - Focus on Africa 26,142,857† 

 
TOTAL BROADCAST AUDIENCE = 

26,142,857 
  

TOTAL IMPACT = 26,169,857 
 
Circulation numbers not available for Kenya Times, Leader Newspaper (Kenya), CNBC African Radio, Citizen TV 
(Kenya), ITV (Tanzania), Market Place Radio (South Africa), and Nation TV (Kenya) 
 
 
 
 
 
 
CIAT/Bioversity Crop Wild Relatives*** 
Release date: May 22, 2007 
 
Promotion of the CIAT/Bioversity study examining the effect of climate change on crop wild 
relatives resulted in international media coverage, with original stories published in Die Welt 
(Germany), Financial Times, Folha de S. Paulo (Brazil), and Scientific American.  
 
Articles by ten wire services were picked-up widely by print media outlets in Africa, Asia, Europe, 
the United States, and Latin America most notably Business Daily (Kenya), The Nation (Kenya), 
Hindustan Times, Prensa Libre (Guatemala). In addition, wire stories by Reuters and 
Associated Press resulted in massive pick-up on the Web with over 100 online stories on sites 
such as International Herald Tribune, The Independent (South Africa), New Zealand Herald, 
USA Today, and Yahoo! News. 
 

 

PRINT NEWSPAPER OR MAGAZINE 
CIRCULATION

(obtained via Cisions Media Source unless otherwise noted) 
The Advertiser (Australia) 188,936 
El Colombiano 70,000 
Economic Times (Mumbai Edition) 170,000 
Folha de S. Paolo (Brazil) 413,300 
Hindustan Times 1,066,000 
La Opinion (Spain) 120,750** 
Libero Magazine (Italy) 39,000 
Prensa Libre (Guatemala) 160,000 

 
TOTAL PRINT NEWSPAPER OR 

MAGAZINE CIRCULATION = 2,227,986
  

TOTAL IMPACT = 2,227,986
 
 
 
 
 
 



TOTAL MEDIA IMPACT FOR ALL PROMOTIONS 2007-2009 = 
391,606,444  

 
 
*  Figure obtained from phone call or email with outlet. 
**  Figure obtained from outlet website. 
*** Figure(s) obtained in June 2008. 
†  Figure(s) obtained in September 2007. 
‡ Original figure provided by RFI of 8 million represents "regular listeners who listen 2-3 times/week,” rather 
than the “weekly audience” figure typically provided by radio stations.  This number was divided by seven to obtain an 
estimated daily audience size.  Unfortunately, this was the only number available through RFI. 
 
 
 


